Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) fyzické osoby Gabriela Stryková, se sídlem Anny Letenské 1451/7c, 725 25 Ostrava – Polanka nad Odrou, IČO: 17968887, podnikající na základě živnostenského oprávnění vydaného živnostenským úřadem Magistrátu města Ostravy, e-mail: info@kvitkaostrava.cz, telefonní číslo: +420 607 527 001, adresa provozovny: Prokešovo náměstí 618/3, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava, („My” nebo „Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakož

to prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách www.kvitkaostrava.cz („webové rozhraní“). 

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde: https://kvitkaostrava.cz/zpracovani-a-ochrana-osobnich-udaju/.

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat, přičemž pro Kupujícího je závazné vždy to znění, se kterým vyslovil souhlas při odeslání své Objednávky a které obdržel jako přílohu potvrzujícího e-mailu..

Komunikujeme s Vámi primárně na dálku. Smlouva je proto uzavírána distančním způsobem prostřednictvím webového rozhraní, bez současné fyzické přítomnosti stran. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy Prodávající e-mailem potvrdí přijetí Vaší objednávky.

Pokud některé ustanovení těchto Podmínek bude v rozporu s konkrétní dohodou, kterou jsme si s Vámi sjednali při vyřizování Vaší objednávky, má tato konkrétní dohoda přednost před těmito Podmínkami.

1. NĚKTERÉ DEFINICE

  1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.
  2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.
  3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
  4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů. Prodávající není plátcem DPH, a proto ceny uvedené na webových stránkách nejsou zatíženy DPH a jsou konečné.
  5. Faktura je účetní doklad vystavený prodávajícím na Celkovou cenu. Vzhledem k tomu, že prodávající není plátcem DPH, faktura není daňovým dokladem podle zákona o DPH.
  6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi, učiněný prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách. Smlouva je uzavřena až okamžikem, kdy Prodávající potvrdí přijetí Objednávky e-mailem.
  7. Vy jste osoba nakupující prostřednictvím objednávkového formuláře na Našich webových stránkách, právními předpisy označovaná jako kupující.
  8. Zboží je květinová vazba, řezané květiny, pokojové rostliny, dekorace, případně jiný sortiment, který nabízíme k prodeji prostřednictvím webových stránek.

2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ 

  1. Koupě Zboží je možná pouze prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách www.kvitkaostrava.cz.
  2. Při vyplnění objednávkového formuláře je Vaší povinností poskytnout Nám všechny údaje správně a pravdivě. Informace uvedené v Objednávce budeme považovat za správné a úplné.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
  2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (zejména internetové připojení) si hradíte Vy sami. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme. 
  3. Objednávku provedete vyplněním a odesláním objednávkového formuláře na našich webových stránkách. V objednávkovém formuláři je třeba uvést zejména:
    1. specifikaci požadovaného Zboží (druh květinové vazby, počet kusů, případně doplňkový sortiment),
    2. způsob doručení nebo osobního převzetí,
    3. způsob úhrady Celkové ceny,
    4. vaše identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, doručovací adresa, telefonní číslo a e-mail).
  4. Odesláním objednávkového formuláře činíte závazný návrh na uzavření Smlouvy. Před odesláním objednávky jste povinni zkontrolovat správnost a úplnost všech údajů a potvrdit svůj souhlas s těmito Podmínkami.
  5. Vaši objednávku potvrdíme e-mailem zaslaným na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a znění těchto Podmínek. Okamžikem doručení potvrzení objednávky dochází k uzavření Smlouvy.
  6. Může nastat situace, kdy Vám objednávku nebudeme moci potvrdit, zejména pokud požadované květiny nejsou dostupné, není možné je dodat v požadovaném termínu nebo došlo k chybě při zadání ceny. V takovém případě Vás budeme bezodkladně kontaktovat s novou nabídkou. Smlouva je uzavřena teprve v okamžiku, kdy naši novou nabídku potvrdíte. 
  7. V případě zjevně chybné ceny (např. cena zjevně neodpovídající obvyklé ceně, chybějící či přebývající cifra) nejsme povinni dodat Zboží za tuto cenu, ani když jste již obdrželi potvrzení objednávky. V takovém případě Vám nabídneme uzavření nové smlouvy za správnou cenu. Smlouva je uzavřena až potvrzením této nové nabídky z Vaší strany.
  8. Uzavřením Smlouvy Vám vzniká závazek zaplatit Celkovou cenu.
  9. V některých případech můžeme umožnit využít na nákup Zboží slevu (např. prostřednictvím slevového kódu nebo dárkového poukazu). Podmínky poskytnutí slevy budou vždy uvedeny u příslušné akce.

      4. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

      1. Cena Zboží je vždy uvedena na webových stránkách a v potvrzení Objednávky. V případě rozporu mezi cenou uvedenou na webových stránkách a cenou uvedenou v potvrzení Objednávky se uplatní cena uvedená v potvrzení Objednávky. 
      2. Celková cena je uvedena jako konečná, včetně všech poplatků. Prodávající není plátcem DPH, a proto ceny nejsou zatíženy daní z přidané hodnoty. 
      3. Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
        1. Bankovním převodem – informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. Celková cena je splatná nejpozději do 2 pracovních dnů před termínem doručení nebo osobního převzetí, pokud se nedohodneme jinak.
        2. Hotově při osobním odběru – zaplatíte při převzetí Zboží v naší provozovně
      4. Při platbě kartou nebo hotově prostřednictvím platebního terminálu Vám bude předána vytištěná účtenka z našeho platebního systému, která slouží jako účetní doklad o provedené platbě. V případě platby bankovním převodem Vám zašleme elektronickou fakturu (účetní doklad) na Vaši e-mailovou adresu. Na Vaše požádání Vám můžeme vystavit také samostatnou fakturu k Celkové ceně.
      5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až po zaplacení Celkové ceny a převzetí Zboží. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena okamžikem jejího připsání na náš účet, v ostatních případech okamžikem provedení platby.

      5. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

      1. Zboží Vám doručíme způsobem, který si zvolíte v objednávkovém formuláři, a to zejména:
        1. osobním odběrem v naší provozovně na adrese Prokešovo náměstí 618/3, Ostrava – Moravská Ostrava,
        2. jiným způsobem, na kterém se s Vámi individuálně dohodneme.
      2. Termín doručení bude vždy uveden v potvrzení Objednávky. S ohledem na povahu Zboží (živé květiny) je nutné, aby Kupující byl v domluveném čase na uvedené adrese k dispozici pro převzetí. 
      3. Při převzetí Zboží je Vaší povinností zkontrolovat jeho stav a neprodleně nás informovat o případných zjevných vadách nebo poškození. V případě osobního odběru nebo doručení na adresu se má za to, že jste Zboží převzali bez vad, pokud jste vadu neuplatnili ihned při převzetí. 
      4. Pokud si Zboží nepřevezmete v domluveném termínu, nenastává tím naše povinnost dodat Zboží znovu, protože vzhledem k povaze Zboží (živé květiny) jej není možné uchovat bez újmy. V takovém případě máme právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy a zároveň požadovat náhradu nákladů spojených s přípravou a dopravou Zboží.
      5. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází okamžikem převzetí. Pokud jste si Zboží nepřevzali z důvodů na Vaší straně, přechází nebezpečí škody na Vás okamžikem, kdy jste měli možnost Zboží převzít, ale neučinili jste tak.

      6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

      1. Zavazujeme se dodat Vám Zboží ve shodě se Smlouvou, tedy zejména v ujednané jakosti, množství a provedení.
      2. Vzhledem k povaze Zboží (živé květiny a rostliny) je možné reklamovat vady pouze:
        1. při převzetí Zboží, pokud je vada zjevná (např. mechanické poškození, zjevně zvadlé květiny, nesprávný druh nebo barva oproti objednávce), nebo
        2. nejpozději do 24 hodin od převzetí, pokud jde o vadu, která se projeví až po převzetí (např. květiny doručené již v horším stavu).
        3. Reklamaci můžete uplatnit e-mailem nebo telefonicky na kontaktech uvedených v těchto Podmínkách, případně přímo v naší provozovně.
        4. Při uplatnění reklamace je Vaší povinností doložit, v čem vada spočívá, a poskytnout fotografii nebo jiné přiměřené důkazy.
      3. Právo z vadného plnění Vám nenáleží v případě, že:
        1. ke zhoršení stavu květin došlo Vaší vinou (např. nesprávnou péčí, nevhodným umístěním, nedodržením doporučené manipulace),
        2. jde o přirozený proces vadnutí květin a rostlin,
        3. jste vadu uplatnili opožděně.
      4. V případě uznané reklamace Vám nabízíme zejména:
        1. výměnu Zboží za nové, nebo
        2. přiměřenou slevu z ceny.
      5. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

      7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

      1. Odstoupení od Smlouvy znamená ukončení smluvního vztahu mezi Vámi a Námi od jeho počátku.
      2. V souladu s § 1829 Občanského zákoníku máte jako spotřebitel právo odstoupit od Smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí Zboží.
      3. Toto právo se však nevztahuje na Zboží podléhající rychlé zkáze, tedy zejména na řezané květiny, květinové vazby a pokojové rostliny (§ 1837 písm. d) Občanského zákoníku). U těchto výrobků tedy odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu není možné.
      4. Možnost odstoupení od Smlouvy se uplatní pouze na doplňkový sortiment, který nepodléhá rychlé zkáze (např. vázy, svíčky, dekorace).
      5. Pokud uplatníte právo na odstoupení, musíte nám Zboží dodat osobně nebo zaslat zpět nejpozději do 14 dnů od oznámení odstoupení, a to na adresu naší provozovny. Náklady na vrácení zboží nesete Vy.
      6. Po obdržení vráceného Zboží Vám nejpozději do 14 dnů vrátíme zaplacenou cenu včetně nákladů na dopravu, a to převodem na Váš bankovní účet. Vrátíme Vám však jen částku odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání, který jsme nabízeli.
      7. Pokud bylo Zboží používáno jinak, než je nutné k vyzkoušení jeho povahy a vlastností, odpovídáte za snížení jeho hodnoty. Tuto částku jsme oprávněni započíst oproti vrácené ceně.
      8. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před doručením Zboží, pokud vzniknou objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména výpadek dodávek květin, nepředvídatelné události nebo důvody na straně třetích osob).

      8. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

      1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
      2. Případné stížnosti spotřebitelů vyřizujeme prostřednictvím e-mailové adresy info@kvitkaostrava.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu.
      3. Kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.
      4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
      5. Platformu pro řešení sporů on-line, nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, ze Smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

      9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

      1. Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
      2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je info@kvitkaostrava.cz. Korespondenci budeme zasílat na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce.
      3. Tyto Podmínky můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Pro Vás je závazné vždy to znění, se kterým jste vyslovili souhlas při odeslání Objednávky a které jste obdrželi jako přílohu potvrzujícího e-mailu. Změny Podmínek se tedy vztahují pouze na Smlouvy uzavřené po jejich účinnosti.
      4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
      5. Smlouva včetně těchto Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás a není veřejně přístupná. Vždy však obdržíte potvrzení Objednávky včetně těchto Podmínek e-mailem, a tedy máte možnost je uchovat bez naší součinnosti. Doporučujeme potvrzující e-mail a Podmínky uložit.
      6. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
      7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 20.8.2025.

      PŘÍLOHA Č. 1 – FORMULÁŘ PRO REKLAMACI

      Adresát:

      Gabriela Stryková

      Prokešovo náměstí 618/3

      702 00 Ostrava – Moravská Ostrava

      E-mail: info@kvitkaostrava.cz

      Uplatnění reklamace

      Reklamaci je třeba uplatnit bezodkladně, nejpozději do 24 hodin od převzetí Zboží, s ohledem na povahu živých květin a rostlin.

      Datum uzavření Smlouvy:
      Jméno a příjmení kupujícího:
      Adresa:
      E-mailová adresa:
      Telefonní číslo:
      Specifikace reklamovaného Zboží:
      Popis vady Zboží (doporučujeme doložit fotografií):
      Navrhovaný způsob vyřízení reklamace (výmena, sleva):

      Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

      Datum:

      Podpis:

      PŘÍLOHA Č. 2 – FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

      Adresát: 

      Gabriela Stryková

      Prokešovo náměstí 618/3

      702 00 Ostrava – Moravská Ostrava

      E-mail: info@kvitkaostrava.cz

      Upozornění: Toto právo se nevztahuje na řezané květiny, květinové vazby a pokojové rostliny, které podléhají rychlé zkáze (§ 1837 písm. d) občanského zákoníku). Lze jej využít pouze u doplňkového sortimentu (např. vázy, svíčky, dekorace).

      Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:

      Datum uzavření Smlouvy:
      Jméno a příjmení:
      Adresa:
      E-mailová adresa:
      Telefonní číslo:
      Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká:
      Zvolený způsob vrácení peněžních prostředků (bankovní účet, číslo účtu):

      Je-li kupující spotřebitelem, má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách Prodávajícího nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 občanského zákoníku, odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí.

      Upozornění: Toto právo se nevztahuje na zboží podléhající rychlé zkáze, zejména na řezané květiny, květinové vazby a pokojové rostliny (§ 1837 písm. d) občanského zákoníku).

      V případě smlouvy, jejímž předmětem je několik kusů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části zboží, a v případě smlouvy, na základě které má být zboží dodáváno pravidelně a opakovaně, ode dne dodání první dodávky.

      Odstoupení od smlouvy může kupující oznámit prodávajícímu písemně na adresu provozovny nebo elektronicky na e-mail uvedený ve formuláři pro odstoupení.

      Odstoupí-li kupující od smlouvy, je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, zaslat nebo předat prodávajícímu zboží, které od něj obdržel (s výjimkou zboží, na které se právo odstoupit nevztahuje).

      Prodávající vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, všechny přijaté peněžní prostředky (kupní cenu zboží) včetně nákladů na dodání, které od něj přijal, a to stejným způsobem, jakým je přijal, pokud se strany nedohodnou jinak. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější nabízený způsob dodání, vrátí prodávající náklady na dodání pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než obdrží vrácené zboží nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal zpět.

      Datum:

      Podpis: